torsdag 12 november 2015

Varför är det tyst här då?


 Man skulle kunna tro att det beror på att jag hamnat mitt i en naturvårdsbränning men så är det inte. Utan det beror bara på att jag den senaste tiden har fotat med manuella objektiv. Att då lyckas fånga hundarna på en bild är en utmaning. Eller att fånga dem på en bild är inte svårt men det är bra mycket lättare att fota saker som är mer stationära.
Står de stilla några sekunder så hinner jag men när de springer så hinner jag inte med att ställa in fokus innan de har studsat vidare. Jag tänker fortsätta fota med manuella objektiv och så länge som jag gör det blir det inte så många uppdateringar/inlägg

2 kommentarer:

  1. Vad kul att hålla på med foto. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har blivit så nördig att jag nästan skrämmer mig själv=) Plockade sönder ett äldre (billigt) objektiv igår för att se om jag kunde få bort dammet inuti. Lyckades med det och fick även ihop det

      Radera