måndag 12 oktober 2015

Så var jag upprörd igen

Den känslan drabbade mig under en promenad nyligen. Nu är det då älgjakt här i byn och det märks. I vanliga fall är det bara ett par idioter som kör som galningar genom byn, folk som bor här och i byar längre bort. Under älgjakten ökar siffran av idioter bakom ratten drastiskt, finns givetvis även älgjägare som visar hänsyn fast de sitter bakom ratten. Under den här promenaden hann jag uppleva att bli passerad onödigt nära, finns ingen anledning över huvud taget att passera gående på vägen på ett avstånd av en halv till en meter. Eller att gasa på som en idiot genom byn, menar inte folk som kör 10km för fort utan jag menar alla puckon som kör närmare 100. Ser man att det är gående på vägen och att det kommer en bil i motsatt riktning så saktar man ner om man har något vett i huvudet man försöker inte passera gående och bil samtidigt på en smal väg. Nu förutsätter jag att idioterna som kör på det här sättet själva aldrig promenerar på någon väg för då borde de inse hur jävla otrevligt det är. Får väl hoppas att deras barn, husdjur eller något annat som de bryr sig om slipper bli utsatta för andra förare som kör på samma sätt som de gör. Inte skulle jag gråta om idiotförarna skulle köra av vägen och få ett möte med ett träd, nu önskar jag inte någon det men skulle de ske och de skulle få ett ben ordentligt brutet så skulle i alla fall folk kunna promenera säkrare i närheten av fordon.

1 kommentar:

  1. Du har ju skrivit om det förut, när jaktgalningarna kommer. Jag fattar inte varför det ska vara så svårt att visa lite hänsyn, hur mycket fortare kommer man fram och hur tuff verkar man om man kör på någon eller i diket liksom?

    SvaraRadera