tisdag 22 september 2015

Efterblivna idioter

Det är inte ord jag ofta får chansen att använda på engelska men idag har jag haft otaliga chanser. Nu syftar jag inte på hundarna men här är en bild på dem.
Anledningen till mitt språkbruk är idioterna från Indien eller var de nu sitter som ringer och låtsas vara från microsoft. Första gången de ringde var jag hyfsat trevlig men uppmanade människan att sluta försöka lura folk och skaffa sig ett annat jobb. Fjärde gången de ringde under en period av ca 3h kallade jag personen för efterbliven idiot. Efter det har de hunnit ringa ytterligare tre gånger idag. Känns som om de kanske måste lära sig att göra en notering vid telefonnr när de har ringt gång på gång. Tyvärr så ringer idioterna från dolt nummer, annars hade jag givetvis inte svarat alla gånger. Nu är hemtelefonen satt på ljudlöst för att slippa terrorn.

2 kommentarer:

  1. Tur att hundar inte får nackspärr så lätt. :D

    SvaraRadera
  2. De får mycket korta svar av mig. Brukar dessutom blanda ihop min private och jobbets pc. För jobbets får jag inte rör och vår IT avdelning består av 2 pers som pratar svenska och ett par italienare som jag känner vid namn vid det här laget :)

    SvaraRadera