torsdag 18 juni 2015

"Bara" runt 7 år



Lexus och Freyja har inget med rubriken att göra utan de är bara med för att visa upp sig. Det jag i rubriken syftar på är att vi för ca 7 år sedan köpte två snöbollsbuskar. Tanken var att de skulle blomma fint varje år och lysa upp lite med sina stora vita blommor. Så blev det aldrig för de har tidigare aldrig blommat utan mest sett rätt tråkiga ut. Till min förvåning upptäckte jag några små blommor på den ena busken igår. Nu blev jag tvingad att fota blommorna för känner jag busken rätt lär den sluta blomma snart eller så trillar blommorna av. 

Jag hyser en svag förhoppning att blommorna tar och växer på sig lite men får se. Snöbollsbuskarna får i vilket fall stå kvar och något år blir det kanske stora fina blomklasar. Till det sker så får man spana på annat i trädgården och fåglar är alltid kul även om de är vanliga.

1 kommentar:

  1. Oj, jag undrar om jag sett sådana blommor förut? Hoppas att den slår ut så att jag ser bättre hur den ser ut. Trist när man köper växter och buskar för att de ska blomma och så gör de inte det.

    SvaraRadera