söndag 5 oktober 2014

Träning i att bara andas genom munnen

Tanken var en trevlig promenad och det blev det. Färden hem blev inte lika trevlig.


Lexus åsikt om en bra promenad är att springa mycket och plaska. Det är helt okej. Nu visade det sig att Yana och Freyja hade lite av en annan åsikt om vad som ingår i en trevlig promenad. När jag såg att Freyja kastade sig ner och började rulla anade jag att det nog inte var något trevligt. Jag hade rätt. Det hon rullade sig i var en mosad sork med likmaskar som krälade runt. Inte så trevligt i min värld. En stund senare var det Yanas tur att hitta något lämpligt att rulla sig i. Jag valde att inte ens gå och titta vad det var för något. Ibland är det bättre att inte veta. När vi hade placerat oss i bilen för färd hem kunde vi konstatera att stanken från en av hundarna inte var att leka med. Lösningen blev att enbart andas genom munnen på resan hem. Nu är bayrarna tvättade i alla fall så de får vistas inomhus. Lexus behöver också en tvätt men han stinker inte så det får bli en dag när jag har mer energi.

3 kommentarer:

  1. Men uuuurrrrrrrk! Hundar är så äckliga ibland. Skönt att ni fick bort stanken iaf.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tycker allt att de kan nöja sig med att rulla i ren mossa men det är svårt att få dem att förstå det

      Radera
  2. Neej...! Min förra hund, en collie, rullade sig gärna i äckliga saker. Balder äter hellre upp det. Fast en gammal sork tror jag att han skulle ha låtit bli, men vem vet.

    SvaraRadera