söndag 20 juli 2014

Tror att de är rätt nöjda ändå

Det har inte blivit så mycket roligt för hundarna i helgen för energin har lagts på att fixa i trädgården. Men det är så livet är. Ibland finns det mycket tid och ork för hundarna och andra gånger är det sämre med det. Nu har det varit rätt varma dagar så hundarna har varit rätt nöjda av att få vara i trädgården hela dagen (givetvis så har de fått promenader). Idag var det riktigt varmt så det kändes som ett bra slut på dagen att åka till sjön.
En sak som Lexus gör när han har varit i vattnet uppskattar jag inte riktigt. När han är dyngsur envisas han med att kasta sig på rygg och rulla. Det är ett helt okej beteende när han inte gör det på mina fötter. Det är mer regel än undantag att mina skor är genomvåta när vi lämnar sjön.
Yana skuttade runt lite och var rätt nöjd med det.
Freyja simmade givetvis och det gjorde även Lexus.

2 kommentarer:

  1. När det är så här varmt så är det så många hundar som inte orkar många knop, det blir ju knappt svalt på nätterna ens just nu. Man ska inte ha dåligt samvete för att de får skrota runt på tomten och så gå någon promenad eller simma morgon eller kväll. De klarar sig. :-) Skönt med kvällsbad, trist med blöta skor. Hundar är bra knasiga, Uzie brukade komma med sin badpinne eller leksak och ställa sig med ena baktassen på min ena fot och baken mot mina ben. Tack så mycket liksom, blöta ben och blöt sko och fot.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä lite svårt är det att hitta på något när det är så pass varmt som det är nu

      Radera