tisdag 29 juli 2014

Minnet är verkligen inte bra

Nu var Lexus artig och påminde mig på promenaden att han är en plåga att promenera med när Freyja löper. Han måste dra hela tiden, har inte tid att ha någon kontakt med mig och är mest lite överallt. Det finns med andra ord trevligare saker att göra än att promenera med Lexus nu.

För att muntra upp mig tittade jag på kennelklubbens hemsida för att se om det blir några trevliga kurser i höst. Nu behöver jag inte försöka avgöra om jag skulle orka gå någon kurs för det fanns ingen kurs som passade Lexus, valp och vardagslydnad. En riktigt billig vardagslydnadskurs hade jag kanske hoppat på som aktivering men den här var inte så billig. Det lutar nog åt att om jag orkar/vill gå kurs får det bli på Hundnära. Att binda upp sig för en kurs som är en gång i veckan i en bunt veckor känns lurigt, jag har dagar när jag är riktigt trött och sen vet jag inte heller när jag ska till Uppsala igen. Det känns bara dumt att jag inte orkar mycket när jag har en hund som tycker att träning är kul

1 kommentar:

  1. Man tenderar att glömma det dåliga snabbt, jag lyckades förtränga Uzies skendräktighet nästan varje gång. Hoppas att tiden går fort för dig och Lexus.
    Trist att det inte fanns några bra kurser för er på kennelklubben, jag känner så väl igen det där att inte våga/vilja anmäla sig till och betala för en kurs man inte är säker på att man kommer orka fullfölja eller ta till sig av. Det suger, helt enkelt.

    SvaraRadera