fredag 25 juli 2014

Kamouflagekläder och paintballgevär

Jaha så var det dags för någon form av kulturjippo i någon by längre bort igen. Jag har inget emot kulturjippon så länge jag slipper riskera att bli överkörd varje dag. Tyvärr så verkar det som om en del av besökarna till kulturjippot passar på att leka en lek på väg dit. Leken går ut på att köra så fort som möjligt och så nära gående på vägen som möjligt. Nu är det kanske så att de får extra poäng om den gående har hund om det är så har många fått extra poäng idag. Jag är av någon underlig anledning inte allt för road av bilar som kommer i full fart och inte håller ut ordentligt. Ser man inte mig som är 180 cm lång och småfet så ska man inte köra bil. En lösning som jag ser på det hela är att jag tar och skaffar mig ett paintballgevär, givetvis med färg som inte går att tvätta bort. Sedan behöver jag bara ta på mig kamouflagekläder och sätta mig vid sidan av vägen och lurpassa. Några bilar skulle jag nog allt lyckas träffa och om ryktet sprider sig att det finns någon galning här i byn som skjuter på bilar så lär trafiken minska.

1 kommentar:

  1. Jag förstår dig! Vilka jävla idioter det finns. Jag hade velat lägga ett träd över vägen, precis bakom en kurva. Eller kanske en uppstoppad älg mitt i vägen, också bakom en kurva. *elak*

    SvaraRadera