onsdag 28 maj 2014

Kringelkroken

För att få lite omväxling tänkte vi promenera kringelkroken idag. Tanken var att få lite hundmöten och att hundarna skulle få lite nytt att lukta på. Det gick så där... Så här såg det ut
Det är alltså älven som har svämmat över lite grand. Givetvis så ska det inte vara något vatten högre upp än björkarna. Vi promenerade runt i Malung i runt en timme i alla fall så hundarna fick se väldigt mycket mer än de brukar se här i byn. Lexus tyckte att en bunt rullskidåkare var lite läskiga men när de hade åkt förbi oss var han mest nyfiken. Det går inte att komma från att han skulle behöva väldigt mycket mer promenader var det händer mer saker för stundtals har han så fullt upp med allt runt omkring att han inte kan gå vettigt i koppel. I en perfekt värld så skulle jag ha energi att träna honom varje dag och promenera bland folk minst några gånger i veckan men nu är världen inte perfekt. Jag gör så mycket som jag orkar men det känns mer och mer som om det inte räcker oavsett hur mycket jag anstränger mig

3 kommentarer:

  1. Oj! :o Jag har läst att det är klass 2-varning däruppe åt ert håll, det där ser ju inte bra ut alls. Hoppas att det sjunker undan nu och att ni slipper mer regn.
    Finns det ingen du litar på och som Lexus tycker om som skulle kunna tänka sig att aktivera honom någon/några gånger i veckan när/om du inte orkar? Det bar mig emot att lämna bort Uzie vissa dagar när jag var som mest deprimerad men det var absolut bäst för henne. Hon fick gå långa promenader, träna trix och vara ute i världen istället för att ligga och vegetera hemma med mig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Här i byn så har inte vattnet stigit mer i alla fall så jag hoppas att det börjar sjunka undan snart.
      Det är dåligt med hundfolk i närheten tyvärr. Möjligtvis skulle jag kunna hitta någon i Malung men det är mer än 2 mil bort så det är svårt

      Radera
  2. Usch vad svårt då när det är så långt för någon att åka till er. Fasiken också. :-(

    SvaraRadera