tisdag 20 maj 2014

En liten utmaning

Nu har snön högre upp börjat smälta och resultatet av det är att det är mycket vatten här nu. Ett ställe var vi brukar promenera var helt översvämmat idag och att klafsa fram i någon dm vatten kändes inte så lockande. Lösningen blev att ta sig upp på eggen och promenera där.
Själva utmaningen var att ta sig upp på eggen. Jag har så fruktansvärt dålig kondition och ork nu så att promenera rakt upp med en hund som då och då tvärstannar framför fötterna var en utmaning. Hundarna går i koppel nu när vi är i skogen så att vi inte riskerar att störa vilda djur. I trädgården, på grusvägar och några mer platser är det som gäller om hundarna ska få springa runt lösa. Vi är gäster i de vilda djurens hem och att visa respekt för det ska vara en självklarhet.
Jag har även börjat använda min gamla kamera igen. Jag har haft min Pentax k5 i runt två år nu och jag och den är fortfarande inte vänner. Lösningen blir därför att använda min Pentax k10d under en tid och se om jag tycker att bilderna blir bättre. Den kameran har jag tagit många bilder med som jag fortfarande är väldigt nöjd med. Och den kameran har jag en annan känsla för även om den tekniskt är rätt mycket sämre än k5

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar