onsdag 1 januari 2014

Som en duracellkanin på speed del 2

Del 1 hittar man här.

Lexus har så otroligt mycket energi nu. Tyvärr så kan jag inte få lite av den vilket skulle ha varit praktiskt men han tar det lugnt inne så jag ska inte klaga. Det blir i stort sett lite lydnadsträning varje dag, ibland blir det bara en kort stund men något får han göra. Nu har jag lärt mig att det inte är helt optimalt att träna/leka med metallapporten när jag är trött. Jag råkade kasta apporten rakt i huvudet på Lexus. Tur var det att det var metallapporten i alla fall för den väger inte så mycket. Motion får han rätt bra av varje dag tycker jag och så försöker jag/vi promenera på olika ställen och han har fått ha klövjeväskan ibland. Idag kände jag att det var dags för en ny utmaning för herrn.

Jag hittade en av Tokers gamla selar och tänkte att Lexus skulle få prova på att dra lite. Passformen på selen lämnade lite att önska men jag tänkte att det skulle gå bra att dra en kort bit ändå. Han fick dra ett par hundra meter och det var inte mycket tyngd. Han verkade tycka att det var rätt kul så han kommer att få dra flera gånger. Efter det fick han skutta runt lite och bränna energi.
Vi blev ute i mer än två timmar och innan vi var hemma var det rätt mörkt.
 
Nu är hundarna trötta och förhoppningsvis så är de rätt nöjda med dagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar