onsdag 15 januari 2014

Namninsamling

Jag tillhör kategorin som ytterst sällan skriver under någon insamling. Ibland händer det dock och idag är ett sånt fall. Jag tycker att det är sanslöst att människor kan importera mängder med valpar till Sverige och ha som enda syfte att tjäna pengar. Uppfödare som bryr sig om sina hundar och gör sitt bästa för att få fram friska och vettiga valpar och ser till att de hamnar hos vettiga människor är den enda kategorin som borde tjäna pengar. Jag vill inte ha in en massa smittor till Sverige och förstår i många fall inte alls lagstiftningen när det gäller djur.
Här hittar ni namninsamlingen om även ni tycker att det är fel med importen av hela valpkullar

1 kommentar:

  1. Jag tillhör kategorin som tycker att man inte ska tjäna mycket pengar alls på hundavel, möjligen tillräckligt för att anskaffa ett avelsdjur, men du har HELT rätt i att det är helt vrickat med importen av hela valpkullar från kreti och pleti. *arg* Jag har skrivit under.

    SvaraRadera