fredag 24 januari 2014

Måste jag göra upp ett schema?

Jag har tänkt i flera dagar nu att det var ett tag sedan som Lexus hade klövjeväskan på sig och sen glömmer jag ändå att låta honom ha den på sig. Nu på kvällen lyckades jag komma ihåg och promenaden blev mer sansad och trevlig när han gjorde av med lite energi på att bära. Vikten han bär nu är runt 0.9kg och jag har inga planer på att öka tyngden. Min plan har aldrig varit att lassa på honom så mycket som möjligt utan det handlar mest om aktivering och lite omväxling. Samma sak gäller när det kommer till att låta Lexus dra lite. Han gillar fysiska aktiviteter så jag får nog lov att besluta att två-tre dagar i veckan så ska han få göra något sånt och besluta vilka dagar det ska bli av. Lite lydnadsträning blir det nästan varje dag när vi kommer hem efter morgonpromenaden. Nu är den träningen inte strukturerad vilket den borde vara eftersom jag ändå har som mål att tävla men jag är för virrig för det nu. Så länge som Lexus får göra något så tror jag att han är nöjd och det är det viktiga. Någon tävling inom de närmaste månaderna kommer det ändå inte att bli




Mina auktioner på Tradera hittar man här

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar