tisdag 28 januari 2014

Långhåriga hundar och herrgårdar

Vackra att titta på men inte så roliga att sköta. Nu äger jag dock ingen herrgård men jag kan tänka mig att det inte är så roligt att sköta städning och skötsel av dem. Pälsvård är inte något som roar mig alls men nu har jag en hund med päls så det är bara att gilla läget.
Nu ser det ut som om min arm är gigantisk men riktigt så illa är det inte så jag skyller på konstig vinkel. Jag har nog halva Lexus kvar att kamma och det får jag ta itu med om någon timme när han har torkat. Nu när det snöar hela tiden är det hopplöst att försöka borsta och kamma honom ordentligt. Vi går ut=han blir blöt och att kamma en blöt päls går inte bra.

1 kommentar:

  1. Min första hund var långhårig men inte som Lexus, det var ett härke bara den tyckte jag. Det blev en malle andra gången av fler än en anledning, pälsen var en. Var först insnöad på terv men det blev malle istället. Korthårig hund ftw! ;-)

    SvaraRadera