lördag 4 januari 2014

Hur rena hundar förvandlas


I vanlig ordning föll regnet på oss men har man djur är det bara att ge sig ut ändå.
Freyja
Hundarna skuttade runt i vanlig ordning. Lexus verkade idag ha lite problem med hörseln för herrn var inte så uppmärksam som jag önskar. Efter att ha fått tjata på honom lite för mycket så fick herrn gå i koppel.
Yana sprang runt och verkade nöjd över det faktum att både Lexus och Freyja fick gå kopplade.
Efter ett tag i koppel lyssnade Lexus bättre igen så han fick vara lös. Han och Yana fick upp vittringen efter något och skuttade iväg i full fart. Lexus fick jag ropa på två gånger innan herrn vände, för Yanas del räckte det med ett rop. Kopplet åkte på herrn igen och sen såg jag baken på ett rådjur som sakta gick iväg. Att jag ska behöva ropa två gånger är inte helt godkänt. Det känns helt klart som om han har kommit in i en period med lite selektiv hörsel igen. Det är bara att fortsätta träna så vet jag att det blir bra.
Hög ISO och lång tid gör inte bilderna till mästerverk
Yana och Freyja sprang runt på den plöjda marken och jag tänkte att det var skönt att Lexus höll sig på stigen. Allt regnande har gjort det mjukt och lerigt.
Lexus hörde antagligen mina tankar för han kom plötsligt på att han skulle springa runt i leran.
En nackdel med en hund med vita ben är att det syns när benen inte är vita.
Huvudsaken är att hundarna mår bra och innebär det att de behöver spolas av ibland så gör jag det.

2 kommentarer:

  1. Jag tröstar mig med när hundarna ser ut så där att en lortig hund är en lycklig hund.

    SvaraRadera
  2. Åsa hann före mig, jag tänkte säga precis samma sak. Det är sant, hundar som aldrig får tillfälle att skita ner sig är inte lyckliga. :-)

    SvaraRadera