söndag 19 januari 2014

Det som är logiskt

för mig är tydligen inte lika logiskt för alla. Under min tid som inlåst hamnade jag i en del underliga diskussioner. Efter en av diskussionerna som gick ut på att försöka förklara för en intagen att alla inte var intresserade av att se vilka spännande mönster han kunde göra i sin kaffekopp genom att röra runt med en sked så lovade jag mig själv att hålla mig borta från meningslösa diskussioner. Det har inte gått så bra. Logiskt enligt mig
  • En som avlar fram en bisarr blandning mellan jakthund och en helt annan typ av ras gör det inte för att få fram bättre jakthundar utan för att få pengar i sin plånbok.
  • Färger är klarare och blänker mer när det är sol eller himlen är blå. När det snöar och himlen är grå ser färger mattare ut. Att förstärka färgerna så det bara ser konstgjort ut gör inte bilder bättre.
Lärdomen jag drar är att jag får jobba mer på att hålla mig undan diskussioner som bara är slöseri med min tid och energi.
Tanken idag var att pulsa i snö men det visade sig att någon hade kört skoter var vi tänkte gå. Så det blev istället att glida runt i mjuka skoterspår. Jag hade hoppats få se lite skogsfåglar men det var helt öde.
Freyja




2 kommentarer:

  1. Jag håller med dig i båda fallen.
    Blä för mjuka skoterspår, men hårda är BÄST att gå i. Jag älskar det.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Härligt att vi båda tänker logiskt.
      Hårda skoterspår är ett nöje att promenera i

      Radera