fredag 10 januari 2014

Det är som det är

Världen är vit igen och gladast av alla är Lexus.

Jag har och kommer nog att fortsätta ha dåligt samvete för att Lexus får för lite aktivering. Han är en hund som vill jobba och att han inte får göra det i tillräckligt stor utsträckning nu är orättvist mot honom. Verkligheten är att jag gör så mycket som jag orkar och det finns dagar när jag inte ens orkar ta ut honom på ordentliga promenader. Nu har jag glädjande nog en sambo som ställer upp ordentligt så när inte jag orkar med promenader så tar han ut hundarna själv. Jag har i perioder funderat på om jag borde hitta ett nytt hem åt honom hos någon som vill och kan träna honom mer än vad jag orkar nu. Min förhoppning är att jag snart får mer energi och ork så att Lexus får mer aktivering och sker inte det får jag fundera igen på om han borde få ett bättre hem.
Idag har vi njutit av det vita och hundarna har i vanlig ordning skuttat runt och stundtals sett lite galna ut.
Freyja

Yana

Freyja

Freyja

Flygande Freyja och Lexus

Lexus

4 kommentarer:

  1. Funderar du för att Lexus verkar må dåligt eller för att du har dåligt samvete ändå? Jag känner er ju inte alls men jag tror inte att Lexus mår dåligt, av det du skriver så verkar han inte understimulerad eller klättrar på väggarna för att du inte tränar tillräckligt. Jag hoppas självklart att din ork ökar, framför allt mentalt. Kram på er allihop.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej Lexus verkar inte må dåligt utan det handlar om att jag tycker att han förtjänar mer. På promenaderna kommer han ofta frivilligt och börjar gå frittfölj och det märks att han vill ha mer träning. Lite träning blir det givetvis på promenader men det är mest vardagslydnad, sätta sig på avstånd och kunna stanna och vänta in och sånt. Han accepterar utan problem att det inte händer så mycket mer än promenader så det är nog bara mitt samvete som spökar

      Radera
    2. Han förtjänar DIG, han älskar DIG. Kram!

      Radera