onsdag 22 januari 2014

Bara Lexus som inte finns på väggen

Mina tidigare hundar, Yana och Freyja finns det bilder av i vår hall. Lexus finns det däremot ingen bild på. Anledningen till det är att jag ville vänta till han var vuxen och sedan han blev vuxen har jag inte lyckats ta någon bild på honom som speglar hans personlighet. Min tanke var att ta någon lämplig bild på honom idag men det blev inte någon bild som jag blev riktigt nöjd med. Det lutar åt att jag väntar med att göra ett nytt försök till en dag när det inte snöar och solen kanske visar sig.
Vi promenerade en bit utanför byn idag. Alltid trevligt med omväxling och vi ville undvika att stressa rådjuren i onödan. Rådjuren håller sig väldigt nära byn nu, i stort sett mitt i byn. Och så är det alltid när rovdjur är i närheten. De är även extremt lättstressade, igår såg vi rådjur på ett par hundra meters avstånd och de flydde i full fart när de såg hundarna.


I vanlig ordning var det Lexus som sprang runt mest men Freyja var en god tvåa. Yana skuttade runt en stund och sen ägnade hon sig åt att gå i sambons eller mina fotspår.
Med tanke på att hon snart blir 9år så får Yana vara lite bekväm av sig. Full fart är det dock alltid när husse ropar.

Hur Lexus orkar skutta runt som han gör känns oftast som ett mysterium.

Det är lite roligt med honom när jag ibland vill belöna för att han fort kommer när jag ropar. Han ser nämligen oftast ingen mening med att ta emot något ätbart som belöning när vi är ute på promenad. Belöningen som han värdesätter mest under promenader är att få fortsätta att springa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar