onsdag 27 mars 2013

Ny hund nya problem (del 2, 3 eller nåt)

Fantasin tryter så bättre rubrik än så blir det inte. Det blev ett kort träningspass på fm och ett "problem" som vi har haft tidigare blev ännu mer tydligt nu eftersom vi inte har tränat på ett tag. Tidigare kunde Lexus börja låta när han gick upp för mycket i varv. När jag insåg det började jag mer tänka på att han skulle vara i rätt nivå och mycket av skällandet försvann bara genom att jag tänkte på att själv vara mer lugn och inte peppa. Det blev några skall när vi tränade i dag och jag noterade att det i det här fallet hängde ihop med att han inte orkade koncentrera sig och lyssna. När koncentrationen tog slut började han prova lite olika saker istället för att lyssna och när han inte fick beröm/belöning kom det frustrationsskall. Lösningen är enkel, kortare pass och när jag märker att han inte orkar koncentrera sig mer så är det dags att lägga ner. Nu gäller det för mig att bara komma ihåg det också. Lite stressad känner jag mig fortfarande ibland över att vi inte har kommit längre men min plan var aldrig att tävla så fort som möjligt så jag borde släppa stressen. Tids nog ska vi allt stå på prispallen och tar vi oss inte dit tack vare våra poäng så får jag knuffa ner den som står överst.

Jag såg inga rådjur i dag så en fågel får duga.
 I går blev servicemänniskorna klara med min kamera så med lite tur kommer den i dag eller imorgon. Lite glädjande får jag lov att erkänna att det var att få veta att det var fel på kameran. Det hade känts rätt trist om anledningen till att bilderna inte blev helt bra var att jag klantade mig. Fråga mig inte vad det var som var fel för det minns jag inte. Något större intresse av att veta vad exakt som finns i en kamera och som det kan vara fel på har jag inte. Kul ska det bli i alla fall och se hur bilderna bilderna blir när kameran fungerar som den ska.

Mer asfalt än snö och is att promenera på känns som ett väldigt trevligt vårtecken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar