fredag 22 mars 2013

Dags för köttjakt igen


Nä jag ska inte ut och skjuta några djur och bilden har inget med texten att göra. Ett återkommande problem är något geni i byn som envisas med att lägga ut mat. Jag har inte lyckats lista ut om personen tror sig mata fåglar eller råttor och vem det är vet jag inte heller. Under åren har jag pratat med de flesta i byn om maten men ingen har erkänt. Jag har förklarat att jag skiter fullständigt i att de lägger ut mat men om de nu ska göra det är det bra om maten är i mindre bitar eller om de kan lägga hönsnät över så att fåglarna inte kan flyga iväg med maten. Nu kan man fråga sig varför jag bryr mig och det finns en anledning till det. Nämligen att vi lite då och då hittar köttbitar som är ca 5 cm stora,kycklingben och gud vet allt i trädgården. Nu är inte våra hundar så pass uppfostrade att de snällt visar oss fynden utan de äter upp maten. När Toker levde var det ett evigt irritationsmoment att hitta maten eftersom han hade återkommande eksem mellan trampdynorna och att se till att han inte fick i sig konstigheter var inte så lätt när det fanns i trädgården. På fm noterade jag att Lexus verkade leta efter något i trädgården och sen såg jag att han tuggade på något. Eftersom jag inte är begåvad med hans luktsinne är det lite svårare för mig att hitta maten men 4-5 bitar lyckades jag i alla fall hitta innan han hann äta mer. Enda lösningen jag ser på problemet är att skjuta alla skator som tappar maten i trädgården eller börja hota alla i byn. Skjuter jag skatorna lär polisen dyka upp eftersom jag varken har jägarexamen eller vapenlicens och börjar jag hota folket i byn lär de skjuta mig eller så dyker polisen upp. Inget av alternativen känns direkt bättre än det andra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar