torsdag 31 januari 2013

Är det bara jag som är cynisk?

Något som är återkommande på facebook är alla efterlysningar av människor som har försvunnit. Många delar efterlysningarna och jag kan tänka mig att de når väldigt många människor. Jag tillhör inte kategorin som delar efterlysningar, skulle det vara någon som jag känner skulle jag nog göra det men inte okända människor. Att jag inte delar efterlysningar är att det är omöjligt att veta i vilket syfte som de sprids. Förhoppningsvis så handlar efterlysningarna precis om det som alla tror nämligen att hitta en försvunnen person. Som jag ser det går det dock inte att bortse från att det skulle kunna handla om att någon vill ha tag på en person som lever under skyddad identitet eller något liknande.

3 kommentarer:

  1. Säger detsamma, hur vet man att personen verkligen är försvunnen om man inte känner denne personligen. Likadant med hundar osv. Känner jag dem ok annars inte ok.

    SvaraRadera
  2. Håller med, här delas ingenting, möjligtvis från "Missing people" för de måste vara anmälda hos polisen som försvunna.

    SvaraRadera
  3. Ja, man ska nog vara försiktig med vad man delar.

    SvaraRadera