tisdag 11 december 2012

Mörker

Mörkret kommer tidigare och tidigare, nu är det mörkt utanför fönstret och jag överväger att elda lite i kaminen. Av en slump så tittade jag på en liten film i dag med en tjej som tränar sin hund. Hunden var nästan lika gammal som Lexus och jag fick mig en ordentlig tankeställare. Återigen har jag börjat förvänta mig för mycket av Lexus och då blir det inte bra. När vi tränar fotgående så har jag helt enkelt tokiga krav. Jag förväntar mig att Lexus ska ha perfekt ögonkontakt, bra attityd och hålla perfekt position. Och det är han inte mogen för än och det är klart att vi inte kommer någon vart när mina förväntningar är helt galna. Jag måste någon gång få in i huvudet att jag ska ha rimliga förväntningar och fokusera på en sak i taget. Har han bra ögonkontakt ett pass men inte håller positionen så är det bra ändå. Vi är kvar på nivån när det bara handlar om att gå något steg men får jag inte till det så lär jag aldrig få till ett långt fotgående.
 Lite synd att vintern redan är här eftersom träningsmöjligheterna här på vintern är väldigt begränsade. På sikt skulle det vara kul att gå någon tävlingslydnadskurs men å andra sidan lyckades jag i alla fall ta ett första pris med Toker utan att ha gått någon kurs. Hundvärlden fungerar nog på samma sätt som resten av världen, har man pengar så blir det helt enkelt lite lättare.

2 kommentarer:

  1. Ja det är lite synd att man är så beroende av pengar, skall försöka dra ner jobbtiden så mycket som det bara går utan att det blir för kämpigt med ekonomin.

    Men det gör såmycket för allas humör när man hinner göramera hemma :)

    SvaraRadera
  2. Så lätt att rusa iväg för tidigt.... oavsett om det gäller hundträning eller ej. Tittar du efter lite noggrannare gör du säkert likadant inom fler områden ;)

    SvaraRadera