tisdag 18 december 2012

Ett träd i huvudet eller inte?

Efter lite funderande kom jag fram till att jag inte ville ha något träd på mig eller Lexus. Jag kan från tomten se att avverkning har påbörjats var vi brukar promenera så någon promenad där har det inte blivit. Lexus fick en koppelpromenad istället och träning och lek i trädgården. Igår när jag tyckte att vi skulle träna hade han ingen lust utan han ville bara bli klappad istället. Idag hade han däremot lust och lustigt nog så verkar det numera som han faktiskt förstår att fot innebär att han ska sätta sig på min vänstra sida. I fotgåendet måste jag försöka få honom att förstå att han ska hålla positionen för nu går han oftast lite för långt fram. Får jag bara upp lite speglar i källaren så kommer det att bli lättare att träna positionen. Vi har hunnit med lite apporteringsträning också och han har bra fart och tycker att det är kul. Mer träning på att hålla fast och vända upp närmare mig återstår innan det påminner om ett färdigt moment. Med tanke på att jag planerar att vi ska göra vår tävlingsdebut om ca 1 år så känns det som om vi ligger bra till. Platsliggning har jag knappt påbörjat än mycket för att jag är osäker på vad som passar Lexus bäst. Nu i efterhand kan jag se att jag med Toker borde ha tränat honom med ännu mer förväntningar och driv mot mig så att han hela tiden hade fokuserat på att ligga kvar (han gick aldrig upp på någon tävling) och ha koll på mig. Frågan är nu om det passar Lexus bäst att ligga och slappna av eller om en aktiv platsliggning är bättre?

                                                                    Lek






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar