onsdag 21 november 2012

Kan en elpåfösare möjligtvis vara lösningen?

Nu skulle den inte användas på någon hund så det behöver ingen oroa sig för.
Jag kom att tänka på en elpåfösare när jag under promenaden började fundera på om jag vill åka till klubben för träning ikväll. Den kopplingen verkar möjligtvis lite besynnerlig men det är utställningsträning ikväll och en del som ägnar sig åt det verkar ha lite svårt att springa runt i en ring och ha koll på saker runtom. Om alla bara skulle springa runt i en i stort sett lika stor ring skulle det inte vara några problem. Då blir det lätt för folk som vill träna något annat att hålla sig ur vägen för dem. Problemet är att ett par stycken har tydliga problem med det eller så tror de att folk som försöker träna lydnad gärna vill att de passerar på någon dm avstånd. I det läget tror jag att det skulle ha effekt om hundföraren fick sig en elstöt när de passerar onödigt nära. Nu äger jag dock ingen elpåfösare så jag har ingen möjlighet att prova om det skulle ge resultat. Får fundera en stund till om träning ikväll är lockande eller inte

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar