tisdag 16 oktober 2012

Visste att jag hade glömt något

En sak som vi gör med alla hundar när de är unga är att kolla av hur de reagerar på skott. Vi har nära till en skjutbana så det är lätt gjort. Anledningen till att vi gör det är att det är omöjligt att veta när och var folk jagar och då är det bra att veta hur hunden reagerar om det plötsligt smäller till. Lexus har hört skott när vi har varit på klubben (skjutbana i närheten) och när han har varit i trädgården men skotten har varit på ordentligt avstånd. Jag har tänkt flera gånger att vi ska ta oss till skjutbanan men något annat har alltid dykt upp.
Jag trodde att det skulle vara lugnt med skjutande ett tag nu med tanke på att det ska bli efterjakt i helgen men jag hade fel. När vi var ute och promenerade idag så smällde det plötsligt till inte allt för långt bort från oss. Det var givetvis ingen risk att vi skulle bli träffade men jag föredrar att hålla mig på avstånd när någon jagar. Lexus reagerade inte riktigt som jag hade tänkt mig. Efter första skottet kollade han av hur jag reagerade och jag fortsatte bara gå och han verkade inte bry sig. Efter andra skottet kom Lexus på att det var en bra idé att skutta iväg mot skottet. Jag höll inte riktigt med om den metoden så efter det fick herrn gå i koppel en bit. En hund som skuttar mot skott lever lite farligt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar