tisdag 16 oktober 2012

Till och med för omoraliskt för mig

Då är det illa för ja man kan nog inte påstå att min moral är så mycket att hurra för. Jag roar mig med att leta lite jobb och nej det går inte bra.
snö i luften
När jag insåg att jag inte ens uppfyller kraven som de ställer på diskare här fick jag mest lust att skratta. Uppriktigt sagt har jag svårt att tänka mig att det är ett svårt jobb. Efter att ha tittat på lediga jobb i kommunen och grannkommuner så började jag titta på jobb oberoende av bostadsort. Det mesta var bara kvalificerade jobb men ett par fanns det som inte var det. Jag kunde glädjande nog konstatera att jag uppfyllde kraven som ställdes för att söka jobb som medium per telefon, det var inga krav. Nu är jag övertygad om att jag skulle kunna svamla en bra stund med stackare som betalar för det men där går min gräns. Inte ens min moral skulle tillåta mig att jobba med något sånt. Vet någon om ett jobb som inte är ett vårdyrke eller ett jobb med barn så tar jag tacksamt emot tips.

Varför tror försäkringsbolagen att säljargumentet att de betalar ut mitt livvärde om jag dör ska få mig att teckna en olycksfallförsäkring? Uppriktigt sagt så är jag mer intresserad av vad man har för nytta av en försäkring medan man lever. Nu har jag redan en olycksfallförsäkring så de lyckades inte få mig att teckna en ny.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar