torsdag 4 oktober 2012

Dags att bygga en ark?

Igår gav vi oss iväg till kennelklubben i vanlig ordning. Vi hade lite tur med vädret för det regnade inte hela tiden. Lexus har lärt sig att om jag står och pratar med någon annan hundägare så lönar det sig ibland att sätta sig eller ställa sig bredvid hundägaren får då får man ibland en godis. Det är särskilt en annan hundägare som han gör det mot, han har nämligen lärt sig att hon alltid har gott godis. Lexus är som sagt lite reserverad mot människor så därför tillåter jag att han gör så. Jag ser det bara som positivt att han söker kontakt med människor även om det mest handlar om att han vill ha något att äta.

När vi gav oss ut på en promenad på dagen så regnade det i vanlig ordning.
Jag passar på att vara ute så mycket som möjligt nu för nästa vecka drar älgjakten igång. Jägarna här har flera gånger sagt att jag givetvis får promenera var jag vill även under jakten men jag håller mig borta från skogen. En vecka om året tycker jag att jägarna ska slippa oroa sig för att jag dyker upp bakom något träd. Sen så är jag inte heller så pigg på att riskera att bli skjuten.
Medan jag tittade ut över vattnet funderade jag på om det snart är dags att bygga en ark så man inte spolas bort. Regnandet har verkligen blivit tröttsamt. Jag funderade över min ark medan jag promenerade vidare. Tanken på att försöka bygga en båt kändes inte så lockande och resultatet skulle knappast bli bra. Tydligen så hörde någon däruppe mina tankar för solen visade sig.
Ska jag se det som ett tecken på att någon däruppe ville glädja mig eller att någon däruppe oroade sig över att jag skulle bli en som överlevde den nya syndafloden? Det går att fundera över mycket saker under en promenad, allt är kanske inte helt vettigt bara...

Lite av ett under. Underligt nog fick jag godkänt på en uppgift, jag var lite tveksam till det mycket på grund av att jag gjorde en jämförelse mellan orangutanger och missbrukare... Det hade varit roligare med ett VG men jag får nog känna mig nöjd ändå 

2 kommentarer:

  1. I mitt cyniska hösttillstånd skulle jag gissa på att du inte var önskvärd till att överleva. Sådana som jag och du ger inte världen något om vi överlever.

    SvaraRadera
  2. Helt klart dags för sjöstövlar iaf ;)

    SvaraRadera