söndag 23 september 2012

Valpträff

Idag så var det en valpträff i Mora för Lexus kull. Vi skulle mötas vid Mora brukshundklubb klockan 10 men eftersom jag och sambon har vissa problem med att passa tider så kom vi lite sent. När vi var på plats så gav vi oss iväg mot skogen för spår.


Rocksea
Lexus syster Rocksea provade på spår för första gången och verkade tycka att det var riktigt kul.

För Lexus del blev det första gången som han gick ett spår som inte jag hade lagt. Jag ger honom absolut godkänt, han var lite tveksam och spårade i ett långsamt tempo.
Kiros spårar
Kiros efter spår
Rumba
Jag passade givetvis på att ta en hel del bilder och lite bättre koll på kameran har jag nu. Tyvärr så blev det inga snygga bilder på Yuffie när hon spårade.
Yuffie
Men i ärlighetens namn så är det viktigaste att hon vet var hon hör hemma. En collies plats är naturligtvis alltid överst på prispallen. Lexus fick också prova på att stå överst på prispallen så att han lär sig.
Vi tackar för en trevlig dag med trevliga människor och hundar

4 kommentarer:

  1. Tack själva. Det är alltid kul att se er.

    SvaraRadera
  2. Och hur gick det för Rumba. (Nu när du har bilder på båda mina favvo raser...)

    SvaraRadera
  3. Pjak: Rumba skar upp sin tass för ett tag sedan så hon fick bara agera sällskap.

    SvaraRadera