fredag 21 september 2012

Går det inte att slita ut dem?

För ett par år sedan så letade jag efter ett par kängor i en vettig prisklass. Valet föll på ett par graninge kängor och det har jag ångrat många gånger.
Första året var jag snäll mot dem och fettade in dem med jämna mellanrum. Jag hade även en förhoppning om att de skulle bli mer vattentäta men när jag hade blivit blöt om fötterna en gång för mycket så slutade jag med det. Det tog inte så lång tid efter att jag hade köpt dem innan jag insåg att det nog är kängor som mest passar att promenera på asfalt med. Jag har halkat runt på stigar,lera och ja i stort sett allt man kan hitta i en skog. Nu har jag inte känt att jag har råd med nya kängor så jag fortsätter att slita på mina graninge och tänker att dagen de går sönder helt blir det nya kängor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar