tisdag 7 augusti 2012

Upptäcker världen

Det är så skönt att Lexus är bra nu igen för det var rätt tråkigt att bara låta honom vara i trädgården med koppel på. I dag blev det en liten vända över ett kalhygge och en bit i skogen.
Vädret lämnade lite att önska men här regnar det jämt och det är bara att vänja sig. Eftersom jag inte är helt säker på hur Lexus reagerar när det kommer till älg och rådjur så fick han stå ut med att ha koppel på sig.
Han åt blåbär och hittade en massa spännande fläckar att nosa på. I vanliga fall brukar jag ha rätt mycket tålamod och låta honom nosa ordentligt men i dag klarade jag inte av det. Det räckte att stå still några sekunder så hade jag en drös med mygg på mig. Vi skrämde upp ett par skogsduvor och lite andra fåglar så det blev utmärkt träning att han inte får dra efter. Nu stannade han självmant flera gånger innan kopplet tog slut och det belönade jag självklart.
 
Så roligt är det inte med regn men det kan bli snyggt på bild. Det är skönt att kunna promenera runt lite igen och jag tror att Lexus uppskattar det minst lika mycket som mig.

1 kommentar: