onsdag 1 augusti 2012

Ibland blir jag lite rädd

Även om jag nu har en långhårig collie så har jag väldigt dålig koll på långhårs uppfödarna. Det känns som om man bör ha lite koll på uppfödarna av raser som man har så jag tänkte ändra på det. Nu har det tyvärr visat sig vara lite svårt för jag blir lite rädd ibland. När det första som möter mig på en hemsida är en pälsboll med ögon som ser ut att vara i storlek med pepparkorn är min första impuls att genast släcka ner sidan. Det händer att jag klarar av att motstå den impulsen men då händer det oftast att jag lyckas klicka mig in på en sida med valpbilder och då är det helt kört. Collie valpar med klotrunda huvuden och pytte ögon är inte söta utan enbart otäcka. Jag har inte heller riktigt fattat vad man har de riktiga pälsbollarna till. Att släppa ut en sån i ungskog måste innebära att man får plocka loss den ur enbuskar, tallar och granar med jämna mellanrum och det verkar inte så roligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar