lördag 30 juni 2012

Oavsett väder måste man ut

Lite slöhet slog till så det blev inga spår idag men det är en ny dag imorgon.
Det blev lite bilträning istället vilket i ärlighetens namn är viktigast. Bor man på landet så är bilåkning något som hundarna måste klara. Helt bra gick det inte idag men det skyller jag på att vägarna är i dåligt skick. Lexus mådde lite illa alltså.
Freyja njöt ordentligt av att få röra sig och göra av med en massa energi. Glädjande nog så har hon även börjat säga till Lexus när han drar och sliter i hennes öron och skinn. Vi räddar givetvis båda hundarna när Lexus blir för dryg men det underlättar när även Freyja verkar säga ifrån.
Vi klarade oss från regn en stund men sen var det kört. När vi ändå var blöta klafsade jag ut på en myr för att titta lite närmare på några blommor.
Väldigt små blommor men ack så söta. Vad det är har jag i vanlig ordning inte en aning om. Mina kunskaper när det kommer till växter är väldigt begränsade. Om någon vet var det är så är det bara att lämna en kommentar.

Lexus verkar tyvärr ha blivit lite inspirerad av Freyja när det kommer till att man måste skutta runt i vatten. Än så kastar han sig inte i och simmar som Freyja vilket jag är tacksam för.
Yana
Det går inte att komma ifrån att bayrare är vackrast när de är ute i naturen. Smidigt och vackert tar de sig fram överallt.
Yana

Freyja

Att gå i koppel när det regnar tar dock inte fram det vackraste hos en bayrare. Jag passade på att väga och försöka mäta Lexus mankhöjd idag och han har blivit stor. Nu väger han 11kg och en inte helt perfekt mätning av mankhöjden visade 45 cm.

2 kommentarer:

  1. Syns på bilderna att han vuxit rejält.

    :) Tror ärligt inte jag har sett någon sned horisont på dina bilder :)

    Men det och bildformatet är för litet kan verkligen få mig att balla ut.

    Missar aldrig om någon satt en tapet skevt eller om något inte är 100% lika fast de skall vara det!

    En defekt jag har :)

    SvaraRadera
  2. Syster håller ungefär samma växttakt. Hon väger strax över 10 kg nu fick jag besked om.

    SvaraRadera