fredag 1 juni 2012

En vettig och två något mindre vettiga


Toker lärde Freyja att leka rätt hårdhänt och nu lär Freyja Lexus. Största skillnaden är att Freyja är på tok för dumsnäll. Toker satte gränser medan Freyja finner sig i allt, Lexus har till och med tagit ben ur munnen på henne och hon låter det bara ske. Yana är en motpol, hon har tydliga gränser för vad Lexus får göra.


Min väldigt artiga collie tuggar en hel del på Freyja.

Notera glädjen Yana visar när jag fotar henne.

Lexus gjorde även sitt bästa för att hjälpa till att få rent bagagerumsmattan.


Efter lek med Freyja och jobbet att skrämma bort en hackspett ur trädgården blir även en liten stökig collie trött.
Eftersom jag inte behövde plugga på eftermiddagen passade jag på att rensa i min garderob. Det blev två kassar med kläder som ska bort. Jag är på tok för lat för att orka banta bort 15-20kg vilket behövs om jag ska komma i kläderna igen. Frågan är nu bara var man kan dumpa av kläderna. De är givetvis hela och rena så att bara slänga dem känns dumt. Jag har inget minne av att det finns någon klädcontainer i Malung så det blir till att kolla upp var närmaste finns

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar