tisdag 8 maj 2012

Blommor med bussgods

Det ringde och i vanlig ordning tittade jag vad det var för nummer innan jag svarade. Telefonförsäljare undviker jag att svara eftersom deras enda uppgift är att suga ur livsviljan från stackare som svarar i telefonen. Jag noterade att riktnumret var Mora och givetvis blev jag lite oroad över att det hade hänt Lexus något. Det visade sig vara interflora (eller något liknande lyssnade inte så noga) min första tanke var att de hade ringt fel. Nu visade det sig att någon hade skickat blommor till min sambo men blomkedjan finns tydligen inte längre i Malung. Så de skulle skicka blommorna med bussgods och hon ringde för att höra om vi kunde hämta dem på bussgodsterminalen i eftermiddag. Jag måste erkänna att jag först trodde att det var ett skämt men tydligen är det så man skickar blommor här nuförtiden.

1 kommentar:

  1. Då får vi hoppas att blommorna fortfarande fina när ni hämtar dom. Spännande att se vem avsändaren är.

    SvaraRadera