tisdag 21 februari 2012

Konstiga spår och en lite halvdöv hund

Yana

Freyja
Det är ett sånt otroligt fint väder idag så promenaden blev ett riktigt nöje. Jag funderade på att ta med mig kameran men kom fram till att det inte var någon idé. Freyjas hörsel har märkbart försämrats den senaste tiden så det gäller att hålla ett öga på den lilla damen. Hon har en förmåga att lulla iväg lite för långt om hon känner doften av något spännande. Tidigare räckte det att hojta till en gång för att hon skulle reagera men nu krävs det minst en upprepning. Att försöka fota och hålla ett öga på henne klarar jag inte riktigt så kameran får vara hemma när jag är ute med båda hundarna. Jag får ändå lov att säga att hon än så länge har varit en väldigt lätt unghund. Kanske är det så att tikar inte ger en grått hår i lika stor utsträckning som hanar eller så har vi bara tur.

Det fanns en hel del spår från något djur som jag inte har en aning om vad det kan vara. Det påminde om rävspår men var på tok för stora för att kunna vara det.

2 kommentarer:

  1. Tikar ger minst lika många gråa hår... Rumba kan då konsten i alla fall, även om hon var en riktig ängel idag.

    SvaraRadera
  2. Tycker tikar är lättare, men ack så sluga ibland.

    Men det är väl en smak sak, har alltid haft hanhundar innan men vill bara ha tikar nu.

    SvaraRadera