fredag 18 november 2011

Rykten och teorier

Något som jag tycker är underhållande här på landet är alla teorier och rykten som fort dyker upp när något händer. Under de första åren som jag bodde här trodde jag att folket här drev med mig när de skulle förklara saker. Med tiden så insåg jag att det inte var så utan de trodde på det som de sa.

Under älgjakten ett år så var det ovanligt många helikoptrar som flög runt. Anledningen till det var då självklart att det var polisen som flög runt för att kontrollera om jägarna var nyktra och hade med sig vapenlicenser. Sannolikheten att polisen skulle flyga runt och landa lite överallt i skogen kändes inte så troligt.

Det senaste ryktet/teorin har att göra med vargproblemet i Malung. Vargar som knatar runt inne i Malungs centrum och förföljer människor ser jag absolut som ett problem. Enligt ryktet så har "någon" sett en bil från någon djurpark som har kört runt i Malung. Så givetvis är det så att vargarna kommer från en djurpark och i största hemlighet så har de nu släppts ut i Malung.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar