tisdag 16 augusti 2011

Typisk slöpromenad


Att ta en slöpromenad innebär att jag har en chans att se naturen och upptäcka saker. Promenaden idag blev på ett ställe var det oftast finns rådjur så Toker fick gå i koppel.
Att bara lufsa runt lite planlöst är något som både jag och Toker uppskattar.
Om jag minns rätt så är det fyra år sedan nu som alla träden här höggs ner. Lite sly har det kommit men mest är det bara gräs som går upp till knäna på mig.
Lingon och svamp var det gott om, det mesta av blåbären hade dock någon plockat. Än har jag inte sett till några bärplockare här men de dyker nog snart upp.
Ett tag hade vi en rovfågel som cirklade över oss. Jag önskade att den skulle komma lite närmare men den höll envist avståndet till oss.
På vägen hem passade Toker på att dricka vatten ur ån

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar