torsdag 4 augusti 2011

Hemma igen

Veterinären vi träffade idag heter Maria Källberg och jag kan rekommendera alla med hundar som har något stök med ögonen att boka tid hos henne.
Det som hände med Toker idag var att hon kollade upp hans tårflöde, tittade ordentligt i ögonen och gjorde lite mer undersökningar. Hon plockade ett par hår som irriterade Tokers ögon och nu ska jag behandla honom med en salva två gånger per dag som ska bättra på kvalitén på hans tårar. Om det hjälper så kommer Toker inte behöva åtgärda håren något mer. Att använda salvan kommer då att vara något som jag måste göra resten av hans liv. Om salvan inte hjälper så kommer hårsäckarna i fortsättning frysas på strömsholm.
Hela besöket blev positivt och nu har jag hopp om att det äntligen kommer att bli en ordning på allt. Om salvan inte räknas som doping så kommer vi nog att ge oss ut och tävla igen

2 kommentarer:

  1. Skönt att det finns hopp om Tokers ögon :)

    SvaraRadera
  2. Här i Mora håller vi alla tummar och tassar för att salvan hjälper Toker. Skönt att få vettig hjälp istället för att bara bränna bort håren. Skulle jag någonsin (peppar, peppar) få en hund eller föda upp en hund med detta problem vet jag nu i alla fall mer om hur det kan behandlas och bränning kommer jag INTE rekommendera efter Tokers historia. En stor kram till dig från mig.

    SvaraRadera