måndag 27 juni 2011

Att rota i lådor är bra ibland

Toker har alltid varit lite kräsen när det kommer till leksaker. Tennisbollar och liknande roar honom inte så mycket. Han kan skutta efter men oftast när han har kommit fram till bollen tittar han bara på mig som om jag är dum i huvudet som kastar något så tråkigt. En kamprulle i läder har varit och är fortfarande en stor favorit men att ha flera saker som roar honom ordentligt skadar inte. Idag rotade jag igenom lite lådor och hittade ett par avtagbara pälskragar som hör till vinterjackor som jag har haft genom åren. Jag har som vana att alltid ta bort pälskragarna om det går och sen har de bara hamnat i en låda. När jag hittade dem kom jag på tanken att knyta fast ett rep på mitten av en och se om Toker skulle se det som en rolig leksak. Det visade sig vara en fullträff, han tyckte att det var riktigt kul att få jaga den. Ibland behöver man inte leta längre än i det egna hemmet för att hitta något

1 kommentar:

  1. Ja knepigt det där med leksaker! Det behövs inte mycket till för att hundarna ska tycka att det är skoj och dessutom sparar man ju några kronor! =)

    SvaraRadera