måndag 23 maj 2011

Helgen


Planen för helgen var att åka till Mora för lite träning och handla. Det blev inte Mora utan det blev Falun och ingen hundträning. Vi såg två annonser på blocket på beg hundburar i Falun så vi beslutade att åka dit och titta på dem. Den första hundburen var någon cm för stor för att gå in i bilen men bur nummer två gick in med lite våld. Så nu har vi en dubbelbur vilket känns skönt. Igår fick Freyja och Yana varsitt spår med blod och klöv och båda löste spåren utan några problem. Toker fick göra ett hobbyuppletande som inte gick så bra, han markerade två föremål fint men sen tröttnade han.

2 kommentarer:

  1. Hej! Tack för kommentaren! =) Har han ståöron Toker eller är det bara ibland? Tänkte på exteriören....kan de bli godkända fastän de har ståöron? =)
    Toker verkar vara en supermysig hund och Zally påminner mycket om honom, tycker jag. Om hon inte vill t ex träna då är det ingen mening. Men ofta kan hon komma själv och "tala" om att nu vill jag träna matte!!
    Skönt att få in en ordentlig bur i bilen.
    Må så gott!
    /Susanne

    SvaraRadera
  2. Jag trodde inte heller att de kunde bli godkända på exteriören med ståöron men tydligen kan de det. Jag kan lova att jag såg chockad ut när beskrivaren sa att han var godkänd

    SvaraRadera