måndag 2 maj 2011

Äter fortfarande kaka och tänker

Nu handlar det inte om att trösta mig utan jag äter bara kaka för att det är gott. Jag har funderat lite och insett ett par saker. Toker och jag har nu gjort två misslyckade tävlingar och det stör mig underligt nog inte så mycket. Han är första hunden som jag tävlar med och vi har inte gått någon kurs eller tränat privat för någon instruktör. Vi har mest tränat ensamma och jag tycker att vi har lyckats bra med förutsättningarna som vi har. Det är klart att det aldrig är roligt att misslyckas på tävling men jag kommer inte att fokusera på det utan se till att lära mig av misslyckandet istället.

En sak som jag redan nu har insett är att jag har tränat momenten i klass 1 för mycket. Toker lyssnar inte på vad jag säger utan chansar bara. Jag provade på fm att gå ett kort frittfölj och kommendera kaka efter någon meter. Det resulterade i ett snyggt ställande. Nu kommer Toker att få alla möjliga kommandon med och utan innebörd ett tag så ska jag se om han kommer att bli mer uppmärksam igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar